Konačno ste raščistili s hostingom i domenom, odabrali ste najbolji paket za vas i dostavili ste sve one obavezne podatke programerima i web dizajnerima.

I otprilike se u ovom trenutku mogu pojaviti pitanja o samom dizajnu. Iako ste već razmišljali o načinu na koji želite graditi online sliku vašeg branda, ipak niste stručnjak i ne znate baš sve. I to je OK.

Ako ste odabrali Orvelus, u dobrim ste rukama. Naš tim će vam pomoći oblikovati vaše želje tako da u konačnici dobijete najbolje rezultate 🙂

Dizajn web stranice je ono što posjetitelja može i treba pretvoriti u korisnika i kupca.

U svijetu dizajna uvijek se prate trendovi. Bilo da se radi o dizajnu web stranice, automobila ili kaputa, kroz trendove ćemo korisniku uvijek najlakše predstaviti naše poslovanje i poslovne ciljeve.

Ne kažemo da se trendovi trebaju slijepo pratiti, ali malo sezonalnosti nikada nije na odmet.

U ovom blogu želimo pisati o prednostima i nedostacima single page dizajna i klasičnog, multi page dizajna web stranica.

 

Što je uopće onepager?

Onepager (single page) je prije svega tuđica u hrvatskom jeziku, ali s obzirom na to da  nemamo hrvatsku riječ za taj pojam, a da ne zvuči kao slikokliz, zrakomlat ili humani memorijski medij, na hrvatskom ćemo vam dati samo objašnjenje. Pojam neka ostane u svom originalnom izdanju. Onepager.

Onepager je web stranica koja se sastoji od samo jednog HTML dokumenta, odnosno nema poveznica prema drugim HTML dokumentima na istoj domeni. Umjesto dodatnih stranica, onepager ima samo jednu stranicu podijeljenu na sekcije do kojih se jednostavno dolazi putem izbornika ili scrollanjem.

Sam izbor dizajna vaše web stranice bitna je stavka, samim time, nikako nije nešto na što se odlučujete bez detaljnog proučavanja, dugotrajno razmišljanja ili razgovora sa stručnjacima.

Najprije ćemo navesti sve prednosti, a onda i sve nedostatke jednog i drugog pristupa u izradi web stranice.

Pa krenimo s prednostima!

 

Prednosti One Page dizajna

Zašto odabrati onepagera umjesto klasičnog dizajna web stranica? Za početak, onepager je jednostavniji za korištenje, po definiciji je intuitivan i minimalno pretrpan sadržajem.

S ovakvim dizajnom vaš sadržaj je podijeljen u manje dijelove, a to značajno podiže korisničko iskustvo (UX).  Single page ili one page dizajn pridonosi intuitivnom korištenju jer se korisnicima informacije predstavljaju linijskim redoslijedom.

Do informacija se, osim putem linkova, dolazi scrollanjem gore ili dolje, a korisnici će rijetko napustiti stranicu jer nisu pronašli ono što su tražili. S one page dizajnom se veoma teško izgubiti kad je sve na jednom mjestu.

Kao šlag na tortu vašeg onepagera stoji CTA, po mogućnosti samo jedan ili svega par njih.

Istraživanja su pokazala kako single page dizajn sa sobom nosi čak 37,5% veće konverzije.

Razlog tome je da korisnika ne preopterećujete s dodatnim i nepotrebnim sadržajem, snalaženje po stranici je intuitivnije i brže, ašto je najvažnije – manje je ometanja do konačnog cilja korisnika – kupnje, preuzimanja ili upisivanja na listu za newsletter.

 

web-dizajn-stranica-onepager

Primjer one page dizajna – Purple orange web stranica

Primjer one page dizajna – Every last drop web stranica

 

Prednosti Multi Page dizajna

Multi page ili klasična web stranica sastoji se od više HTML dokumenata do kojih se opet dolazi putem izbornika. Za razliku od one page stranica, gdje samo scrollate i scrollate, multi page stranicama se krećete putem izbornika.

Unutar izbornika se nalaze razne sekcije, npr. O nama, O poduzeću, Misija i vizija. Ako kliknete na jednu od njih, učitat će se nova stranica na kojoj se nalazi sadržaj stvoren za svaku sekciju posebno. Pojednostavljeno – to su najuobičajenije stranice na kojima svakodnevno provodite vrijeme ili naručujete nešto online.

Tako da ako želite prenijeti veliku količinu sadržaja na web stranicu, onda je Multi Page stranica najbolji izbor za vas.

Multi page dizajn je beskonačno proširiv. Dok vas prazan prostor na serveru ne rastavi!

Slobodno dodajete nove stranice i kreirajte novi sadržaj, ali pritom imajte na umu korisničko iskustvo. Kvaliteta uvijek prije kvantitete!

Ovakav dizajn koristi se od početka interneta kakvog danas poznajemo. Dakle već 25 ili više godina što znači da je većina korisnika upoznata s njim. Navikli su koristiti onsite tražilice i bez problema se kreću vašom stranicom.

S multi page pristupom možete se natjecati za najbolje pozicije na tražilicama za više ključnih pojmova, što nije slučaj za onepagere. Vaš SEO potencijal ovisi najviše o vašoj content marketing strategiji, pa je mogućnost dodavanja što različitijeg sadržaja dobra početna točka.

web-dizajn-stranica-mulitpage

Primjer multi page dizajna – Amazon web stranica

Primjer multi page dizajna – Mashable web stranica

 

Predstavljanje prednosti jednog i drugog pristupa izradi web stranica također je dobra početna točka, ali sada vam moramo reći kako ipak nije sve med i mlijeko. Postoje i nedostaci, pa za vas koji još uvijek čitate, donosimo nedostatke obadvije filozofije izrade.

 

Nedostaci One Page dizajna

Kod kreiranja onepagera bitno je napomenuti kako su oni usko specijalizirani.

Koristite li ovakav pristup u izradi web stranica morate znati da nemate mogućnosti natjecanja za više ključnih riječi. Ključne riječi korisnici upisuju u Google i to je jedan od načina kako pronalaze vašu web stranicu.

Ako većina posjeta na vašu web adresu dolazi s društvenih mreža ili želite kreirati listu pretplatnika i staviti naglasak na tu vrstu pristupa, onda vas ovakvi nedostaci onepagera ne zanimaju.

Usko ste specijalizirani i znate vaše ključne riječi, želite biti najbolji za odabrane izraze, u tom slučaju slobodno koristite ovakav dizajn.

Jednom kada vaš brand preraste sam sebe, vjerojatno vam jedna stranica neće biti dovoljna. Imajte i to na umu!

Vaše prisustvo u online svijetu nešto je što zahtjeva konstantno optimiziranje i uređivanje kako bi uvijek postigli najbolje rezultate. Možda ćete nekada u budućnosti htjeti redizajnirati vašu web stranicu, što vam svakako preporučujemo.

Nedostaci Multi Page dizajna

Multi page stranice obavljale su izvrstan posao, ali čini se kako u modernom vremenu ipak ne uspijevaju odgovoriti svim zahtjevima internet korisnika.

Zamislite klasičnu stranicu i hrpu sadržaja koji s njom dolazi, održavanje takvog sustava zahtjeva i puno više vremena. Sadržaj koji nije kvalitetno optimiziran ili sadržaj upitne kvalitete nešto su čime možete “popuniti” vašu web stranicu, ali to nikako nije dobar izbor. Jednostavno, nije dobro za vaš posao.

Web stranice s velikom količinom sadržaja često se sporije učitavaju, a korisnici ne žele čekati. U tom slučaju možda posjete web stranicu vaše konkurencije i više se nikada ne vrate – to ne želite.

U konačnici multipageri su zahtjevniji kada je u pitanju optimizacija za prikaz na mobitelima. Znamo kako su danas pametni telefoni sve manje telefoni, a sve više uređaji za pretraživanje interneta, a i vaše web stranice. Nemojte si dozvoliti da gubite potencijalne klijente ili kupce jer vaša stranica ne radi na mobilnim zaslonima.

Kada odlučujete kojim putem krenuti u dizajniranju vaših web stranica ne postoji univerzalno pravilo. Uzmite u obzir sve ovo što smo napisali i kako se to može primijeniti u vašem slučaju.

Razmislite, odlučite i slobodno nas kontaktirajte. U slučaju da se ne možete odlučiti, opet nas kontaktirajte! Pomoći ćemo vam 🙂  Tu smo za vas.