Onsite tražilica. Što je to? To je tražilica na vašoj web stranici. Što će vam to?

Pa recimo da ste web shop. Ili imate vlastitu poslovnu web stranicu. Ili pak pišete odlične blogove zbog kojih su posjetitelji svako malo na vašoj stranici. Sasvim je svejedno.

I kako da uobičajen posjetitelj u hrpi online sadržaja pronađe ono što ga interesira?

Gdje se točno skrivaju parketi? U kojoj su kategoriji? A jeste li pisali blog o tome kako postaviti parkete? Hm… ako ne vidimo na prvoj stranici, teško da ćemo tražiti dalje sve do 25. stranice (koliko ih i postoji).

Jesmo li vam odgovorili na pitanje? Onsite tražilica je pravi mali pomoćnik u pronalaženju onog što online posjetitelji traže.

Ona je kao trgovac u velikoj trgovini kojeg pitamo u kojem se odjeljku nalazi ljepilo za parkete. Trgovac će vas uputiti u odgovarajući odjeljak, a vi ćete tako uštedjeli vrijeme koje bi potratili na bezglavo lutanje trgovinom.

A točno to radi i onsite tražilica. Kupcima daje direktne smjernice do željenog online sadržaja.

Onsite tražilica ima mnogih prednosti, pa ćemo mi nabrojati njih 5 koje smatramo najbitnijima.

1. Onsite tražilice pružaju bolje korisničko iskustvo

U idealnom svijetu, svi bi morali biti sretni! U realnom svijetu to nije moguće. U digitalnom svijetu? Usrećiti svakog korisnika? Hm… mogli bi reći da je moguće jer nas onsite tražilica približava ovom idealu!

Koliko ste puta napustili web stranicu jer okvir za pretraživanje nije funkcionirao? Ili ga nije bilo? Najgroznije je kada je tražilica na web stranici prespora ili kad nam javlja da nema pronađenih rezultata ili daje popis rezultata koji nema veze s našim pretraživanjem.

Naime, istraživanja su pokazala da online korisnici pokraj glavne web navigacije vole vidjeti okvir za pretraživanje.

Danas malo tko ima vremena za išta i mnogi se online posjetitelji neće dugo zadržavati na prekompliciranoj web stranici, a pretraživanje online sadržaja na web stranici daje priliku da posjetitelj brzo unese pojam koji traži i da što brže dođe do njega.

Ukratko, zadovoljava onaj stav “želim odmah”!

2. Onsite tražilica poboljšava korisničku podršku i vrijeme zadržavanja

Za online posjetitelje koji točno znaju što žele, pretraživanje na licu mjesta je ključno za njihovu sreću.

Ako su posjetitelji zainteresirani za određene dodatke za dotičnu igricu ili žele nadograditi svoje računalo ili žele vratiti proizvod kojeg su kupili ili samo žele pomoć, onsite tražilica je među prvim rješenjima za njihove probleme.

Poboljšanje onsite pretraživanja može indirektno produljiti vrijeme zadržavanja online posjetitelja i smanjiti glavobolje službi za korisničku podršku jer će posjetitelji moći sami pronaći online sadržaj koji će im odgovoriti na pitanja. No u tom slučaju takav će online sadržaj morati biti besprijekorno napisan i objašnjen kako bi zadovoljio korisnika.

3. Onsite tražilica pozitivno utječe na SEO optimizaciju

Onsite pretraživanje je odličan način za poboljšanje SEO strategije! Zašto? Pa radi boljeg korisničkog iskustva koje ima veliki utjecaj na poziciju u Google rezultatima pretraživanja.

Što su online posjetitelji dulje na vašoj web stranici i što otvaraju više stranica i klikaju na razne linkove to ste vi sve bolji i kvalitetniji u Googleovim očima 🙂

Zadovoljstvo online posjetitelja je povezano s ukupnim digitalnim korisničkim iskustvom, glavnom navigacijom i pretraživanjem web stranice, pa zašto ne bi uložili malo truda i zadovoljili svoje posjetitelje?

4. Onsite tražilica odličan je izvor informacija za Content strategiju

Pretraživanje na web stranici nudi velike prednosti za Content strategiju. Ključ svega je analitika, litiga Google Analytics u kojem se kriju sve potrebne informacije.

Naime u Google Analyticsima pod Behaviour >Site Search, pronaći ćete pojmove pretraživanja od svih posjetitelja koji su pretraživali na vašem webu.

Kako to iskoristiti u svoju korist?

  • Odredite nove ili nedovoljno zastupljene teme za blogove
  • Saznajte na koja pitanja korisnici najčešće traže odgovore
  • Pronađite odlične ključne riječi za PPC oglase (Pay Per Click – plaćene oglase)

5. Onsite tražilica može otkriti vrijedne informacije za poslovanje

Tražilica nije pronašla nijedan rezultat? Ups! Što sada?

Iskreno? To ne mora biti toliko loše jer iz ove neugodne situacije možete izvući mnoge informacije! Na primjer, koje proizvode posjetitelji pretražuju, a nemate ih u ponudi.

U svakom slučaju, da bi izbjegli što veći broj stranica s nula rezultata, predlažemo da u tražilicu integrirate padajući izbornik s relevantnim prijedlozima pretraživanja. Tako ćete izbjeći moguće pravopisne greške korisnika zbog kojih bi rezultat pretraživanja mogao biti 0!

Jesmo li vam dali dovoljno dobre razloge za onsite tražilicu? Iako će online posjetitelji doći na vaše stranice preko Googlea, vrlo je vjerojatno da će htjeti koristiti i tražilicu.

Ako ste u potrazi za agencijom koja će vam izraditi web stranicu s odličnom onsite tražilicom, ne morate tražiti dalje! Evo nas ovdje 😉

Slobodno nas kontaktirajte!